Zdjęcia z polaroida mają swój niepowtarzalny klimat. Charakterystyczna biała ramka i powiew retro – właśnie taki obrazek jest celem dzisiejszego tutorialu. Tym razem skupię się także na wykorzystaniu dopasowania obrazu (image adjustment) o nazwie Color Lookup, jednej z nowości Photoshopa w wersji CS6.
Jeśli nie posiadasz odpowiedniego oprogramowania, czy umiejętności, a bardzo, bardzo chcesz aby twoje zwykłe zdjęcia wyglądały jak te z polaroida, to polecam artykuł Mateusza Gołębia na Fotoblogii – Sposób na zdjęcia jak z Polaroida.
W tym tutorialu używam poniższych materiałów:
Darmowe zdjęcie drewna (z prywatnych zbiorów)
Do czego dążymy:
Zdjęcia z polaroida.
Krok 1
Tworzymy nowy dokument Plik>Nowy (File>New) i nadajemy mu parametry widoczne poniżej:
Krok 2
Metodą „przeciągnij i upuść” otwieramy zdjęcie drewna i rozciągamy je tak, aby wypełniło całe tło (tak, jak wskazują na to pomarańczowe strzałki z poniższego obrazka).
Krok 3
Korzystając z narzędzia Prostokąt (Rectangle Tool) rysujemy biały prostokąt o wymiarach 300x350px. Nazywamy warstwę z narysowanym prostokątem, np. „polaroid_biala_ramka”.
Krok 4
Duplikujemy warstwę „polaroid_biala_ramka”, zmieniamy jej nazwę na „polaroid_zdjecie”, kolor na czarny, a wymiary w następujący sposób: Z menu Edycja wybieramy opcję Swobodnie Przekształć (CTRL+T; Edit > Free Transform). W pasku opcji zaznaczamy punkt, wobec którego zostanie przeprowadzone przekształcenie tak jak na poniższym obrazku i wpisujemy wartości dla Y: o 20px większą (wartość Y jest zależna od tego, w którym dokładnie miejscu został narysowany biały prostokąt. Chcemy przesunąć go o 20px w dół, więc do Y dodajemy 20px), szerokość i wysokość na 260px.
Krok 5
Znów duplikujemy warstwę „polaroid_biala_ramka”, zmieniamy jej nazwę na „polaroid_cien”, kolor na czarny i przesuwamy ją pod warstwę „polaroid_biala_ramka”. W menu Filtr>Rozmycie>Rozmycie Gaussowskie (Filter>Blur>Gaussian Blur) ustawiamy wartość rozmycia na 9.8.
Przy pomocy Edycja>Przekształć>Zniekształć (Edit>Transform>Warp) wyginamy cień tak, aby uzyskać realistyczny efekt.
Krok 6
W oknie Dopasowanie (Okno>Dopasowanie; Window>Adjustments) wybieramy Mapę Gradientu (Gradient Map).
W panelu Właściwości (Properties) z rozwijanego menu wybieramy pastelowy, niebiesko-żółto-różowy gradient.
Jeśli nie możesz odnaleźć wskazanego gradientu poszukaj go w rozwijanych opcjach wskazanych na poniższym obrazku:
Kiedy już stworzymy nową warstwę z Mapą gradientu ustawmy jej wartość krycia na 46%.
Krok 7
Teraz w oknie Dopasowanie (Okno>Dopasowanie; Window>Adjustments) wybieramy Czarno-Białe (Black&White).
Krok 8
Ponownie przenosimy się do okna Dopasowanie (Okno>Dopasowanie; Window>Adjustments). Tym razem wybieramy wspomniane w tytule tabele wyszukiwania 3D (Color Lookup).
(Więcej na ich temat możecie znaleźć w tutorialu Steve’a Pattersona „The New Color Lookup Adjustment In Photoshop CS6”, albo w pomocy Adobe.)
W panelu Właściwości (Properties) odszukujemy rozwijane menu „3DLUT File” i wybieramy „filmstock_50.3dl.
Krok 9
Nasz obraz będzie teraz całkowicie szaro-biały. Ponieważ zmierzamy do tego, aby efekt wpływał tylko na zdjęcie, a nie na tło powinniśmy teraz utworzyć maskę przycinającą (Clipping Mask).
Zaznaczamy wszystkie trzy warstwy dopasowania (mapę gradientu, czarno-białą i tabelę wyszukiwania 3D). Klikając prawym przyciskiem myszy wybieramy z rozwijanego menu Utwórz Maskę Przycinającą (Create Clipping Mask).
Krok 10
Zaznaczamy wszystkie warstwy oprócz warstwy z tłem i grupujemy je przy pomocy CTRL+G.
Nazywamy folder „zdjecie”.
Krok 11
Duplikujemy cały folder „zdjecie” i w jednym z nich zabieramy się do wstawiania zdjęcia. Zacznijmy od wierzchniego – ustawmy się na warstwie „polaroid_zdjecie”…
… i przy pomocy metody „przeciągnij i upuść” wstawmy dowolne zdjęcie.
Klikając na nie prawym przyciskiem myszy tworzymy Maskę Przycinającą (Clipping Mask) i za pomocą Swobodnego Przekształcenia (Free Transform) kadrujemy zdjęcie do momentu, aż uzyskamy zadowalający efekt.
Krok 12
Zaznaczamy cały folder „zdjecie”, do którego właśnie wstawiliśmy jedno z naszych zdjęć i przy pomocy Swobodnego Przekształcenia (Free Transform), przesuwamy jego zawartość i lekko obracamy w podobny sposób:
Krok 13
Powtarzając instrukcje z kroku 11 wstawiamy zdjęcie do drugiego folderu.
Krok 14
Tworzymy nową warstwę ponad wszystkimi dotychczas utworzonymi. Nazywamy ją „cien” i wypełniamy ją czarnym kolorem. Wybieramy narzędzie Gumka (Eraser), ustawiamy ją na miękki, okrągły pędzel o wielkości 1100px i jednym kliknięciem usuwamy część czarnego wypełnienia warstwy „cień” z jej środkowej części. Ustawiamy krycie całej warstwy na 80%.
Krok 15
Z okna Dopasowanie (Okno>Dopasowanie; Window>Adjustments) ponownie wybieramy tabele wyszukiwania 3D (Color Lookup).
Ale tym razem korzystamy z Device Link>RedBlueYellow.
I to już wszystko :) Oldscoolowe polaroidy prezentują się tak:
Dodaj komentarz