Welcome back… Bez dłuższych wstępów witam się z Wami ponownie w serii inspirujący miesiąc według Tutsów, w której podrzucam Wam soczyste linki do fajnych, kreatywnych rzeczy, które pojawiły się w sieci w ostatnim miesiącu.

Ponieważ inspirujący miesiąc nie miał do tej pory żadnej bardziej uporządkowanej formuły, postanowiłam spróbować jednak to trochę zmienić i podzielić linki na jakieś takie wstępne kategorie, żebyście mogli od razu przejść do interesujących Was rzeczy. Zapraszam na poniższe miesięczne zestawienie inspirujących treści:

Co inspirowało mnie w styczniu 2020:

WIZUALNIE

ISLANDIA Z LOTU PTAKA WEDŁUG BENA SIMONA
Przepiękne, majestatyczne śnieżne góry w obiektywie niemieckiego fotografa mieszkającego na Islandii.

PAPIEROWE EKSPERYMENTY OD atelier MARTINI
Choć wyglądają jak prawdziwe papierowe wycinanki są to w rzeczywistości rendery 3D, co jest równie imponujące.

PO GODZINACH OD STUDIOKxx KRZYSZTOF DOMARADZKI
Nie umiem tego nazwać, ale w tym zbiorze prac Krzysztofa Domaradzkiego zebranych z minionych pięciu lat i tworzonych po godzinach faktycznie jest coś… nocnego. Nie sądzicie?

ALFABET STWORZONY Z ILUSTRACJI PSÓW OD CIELLE GRAHAM
Nie wiem jak to brzmi, ale jest dokładnie tym, co opisałam w nagłówku – autorka za pomocą rysunków (przepięknych) rozmaitych psów, goniących za piłką uformowała kolejne litery alfabetu – bardzo ciekawa koncepcja.

PORUSZAJĄCE KAMPANIE FUNDACJI WWF
Wizualnie genialne z poruszającym do głębi przekazem, niezwykle inteligentne obrazy z rozmaitych kampanii fundacji WWF.

NIEZWYKŁA SIEDZIBA FIRMY LASVIT W CZECHACH
Przykład tego, jak można maksymalnie wykorzystać własny potencjał do kreowania własnej marki – szklarze, którzy mają szklaną siedzibę firmy i to jaką!

LOGO GUCCI DLA MĘSKIEJ KOLEKCJI JESIEŃ/ZIMA 2020
Widzieliście? Słyszeliście? Pewnie tak, bo po publikacji tego logo zrobiło się w sieci głośno. Dużo było śmieszków, bo logo wyglądało jak napisane przez małe dziecko i wyglądało bardziej jak żart, niż część dobrze obmyślonej strategii marketingowej. Logo-bazgroł zrobiło swoje – przyciągnęło odbiorców, a potem okazało się, że doskonale łączy się w całość z całą kolekcją i innymi działaniami marketingowymi w jej ramach. Genialnie!

DUCHY OD ALEXANDRY ZUTTO
Przepiękne, klimatyczne ilustracje leśnych duszków – zostaję z Alexandrą na dłużej.

N A T U . R A E XII OD GUSTAVA WILLEITA
Kolejne ujęcie natury, tym razem wycieczka po różnych miejscach, m.in. Francji, Włochach, czy Hiszpanii.

PREHISTORYCZNE SAFARI PO PARYŻU AUTORSTWA JLIENA NONNONA
Ostatnio, dzięki mojej małej córce mam zajawkę na dinozaury, więc kompletnie nie dziwi mnie, że robiąc prasówkę kliknęłam w te dinozaury ;) Ale cieszę się, bo dzięki temu poznałam twórczość kolejnego świetnego artysty

KOLEKCJA PATTERNÓW Z 2019 ROKU OD JUANA DIAZA-FAESA
Czy mówiłam już, że uwielbiam patterny? W kolekcji Juana sporo trafia w mój gust.

OBLICZA MACIERZYŃSTWA WEDŁUG JAMIE BECK
Jamie Beck to jedna z moich ulubionych fotografek. Rok temu na świat przyszła jej córka Eloise. Jamie przez cały rok, co miesiąc robiła zdjęcie siebie wraz z Eloise, by uwiecznić rozwój dziecka w pierwszym roku jego życia, ale i siebie jako matkę. Jako MAMAdesigner wiem, że uwiecznianie dziecka w miesięcznych odstępach czasu przez cały jego pierwszy rok życia, jest bardzo popularne wśród współczesnych mam, ale to, jak zrobiła to Jamie jest po prostu niesamowite.

#TOONME – wyzwanie na Instagramie
Jeszcze chwila i #toonme trafi do serii trendy ;) Niby kolejne wyzwanie, jakich wiele na Instagramie, a jednak mamy wiral. Akcja polegająca na stworzeniu selfie pół na pół rzeczywistego i narysowanego w technice bliskiej autorowi.

MUZYCZNIE

Lorn – Acid Rain
Nie jest to świeży utwór, ale ja odkryłam go dopiero teraz – zasłyszałam w reklamie jakiegoś auta (swoją drogą marka samochodu reklamuje się przy dźwiękach utworu, w którego oficjalnym klipie mamy motyw wypadku samochodowego? Czegoś tu nie łapię…), został ze mną, bo jest taki… niepokojący. Coś czuję, że Lorn będzie grany u mnie częściej – znałam z nazwy, ale nigdy nie miałam okazji posłuchać.

NARZĘDZIA

TIMEPAGE – aplikacja do zarządzania czasem (kalendarz)
Jeśli taka firma jak Moleskine (firma, która robi świetne papierowe notatniki, plannery, zeszyty, itp.) zabiera się za stworzenie apki z kalendarzem, to możecie być pewni, że dostaniecie przepiękny wizualnie i wysokiej jakości produkt. Aplikacja dostępna jest obecnie tylko na iOS.

COLORSINSPO – strona z kolorystycznymi inspiracjami
Chcecie wiedzieć, jakiej palety kolorystycznej używa Amazon albo Booking.com, szukacie ładnego zestawienia kolorystycznego dla wybranej barwy, ciekawych gradientów, szeregu narzędzi związanych z tworzeniem palet, czy kolorystycznych freebie albo inspiracji? Wszystko to znajdziecie właśnie na tej stronie.

LISTA 12 NARZĘDZI I TECHNIK DO ZARZĄDZANIA CZASEM
Nie dziwi mnie wysyp artykułów o podobnej treści z okazji początku roku – podejrzewam, że nie tylko jak chciałabym ogarniać w 2020. Z ręką na serduszku polecam z tej listy Toggl i Trello – dwie fantastyczne i intuicyjne aplikacje (pierwsza do time trackingu, czyli śledzenia czasu pracy, a druga do zarządzania projektami, planowania, itp. – u mnie najlepiej sprawdza się do tasków prowadzonych metodą kanban, ale nie tylko). Z powyższej listy mam też Asanę – na razie tak sobie jest i czeka na swój moment, o Pomodoro wiem i jako technika wychodzi u mnie w sposób naturalny, natomiast resztę chętnie przetestuję – zwłaszcza Zapier i Todoist.

NOTOTO – aplikacja do robienia notatek
Nie wiem, czy będę używać, ale wrzucam tu za nieszablonowe podejście do tematu – może Wam się przyda, albo chociaż pokaże, że można schodzić z utartych schematów.

ARTYKUŁY

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE DESIGNERÓW
Lista 6ciu noworocznych postanowień popularnych wśród designerów. Sama mam trzy z nich w swoich noworocznych rozpiskach ;)

UŻYWANIE WŁAŚCIWYCH OBRAZÓW PODNOSI WARTOŚĆ TREŚCI
Sam artykuł, który powstał przy współpracy z iStock, czyli galerią płatnych zdjęć, brzmi dla mnie zdecydowanie bardziej jak reklama serwisu iStock niż rzetelne źródło informacji (podane w nim liczby, ani nie są poparte odnośnikami, ani nie wydają się odzwierciedlać stanu faktycznego), ale porusza bardzo ciekawą kwestię – czy rzeczywiście w aktualnej rzeczywistości powinniśmy przede wszystkim stawiać na obrazy ilustrujące treść? Według autorów artykułu to, co ma właściwą ilustrację kilka się znacznie częściej bo ludzie skanują treści i klikną tylko wtedy, gdy przyciągnie ich jakiś ciekawy obraz. Gdybym się nad tym nie zastanowiła, to z pewnością bym się pod tym podpisała, ale wiecie, co przyciągnęło mnie do tego artykułu? Jednak nagłówek ;) A potem poczułam rozczarowanie treścią, pomimo tego, że bardzo lubię i szanuję reklamowaną stronę i tak to… czy jeszcze tu wrócę i będę klikać? Czy skuszą mnie ładnymi obrazkami, jeśli pod nimi nie znajdę tego, czego szukałam? Ot inspirujące przemyślenia.

TUTORIALE

JAK W WORDPRESSIE DODAWAĆ ZNAKI SPECJALNE DO TREŚCI
Czasami mam potrzebę dodania znaczka w rodzaju Copyright, czy czegoś w tych klimatach. Wiem, że odpowiadają za to specjalne frazy, ale nigdy ich nie pamiętam – teraz wiem, gdzie szukać pomocy w znalezieniu odpowiedniego wyrażenia.

Podziel się dobrocią!