Jak uzyskać fajny, nieskomplikowany efekt dla tekstu, który można z powodzeniem wykorzystać w projekcie tytułu gry, albo na jakichś casualowych bannerkach? Zdradzam Wam to dziś w krótkim tutorialu wykorzystującym Photoshopa i jego style warstw.

Prosty i przyjemny efekt dla tytułu gry w kilku krokach

Tutoriale to coś, co było głównym założeniem Tutsów, od początku ich istnienia. Od nich wywodzi się nazwa tej strony – Tutsy to takie moje skrótowe określenie na tutoriale właśnie ;) Są to jednocześnie najbardziej czasochłonne w przygotowaniu artykuły. Choć życzyłabym sobie ich tu znacznie, znacznie więcej, to rzeczywistość za każdym razem przypomina mi, że to nie takie hop-siup. Dlatego zawsze, kiedy publikuję kompletny tutorial, nawet taki krótki, jak dzisiejszy, serce przepełnia mi radość, że mogę podzielić się z Wami czymś przydatnym, tak jak miałam to w zamyśle na samym początku.

A dziś nieskomplikowany, a zarazem przyjemny dla oka efekt dla tekstu. Pasuje do ilustracyjnych, lekkich projektów, np. do gier.

Jeśli szukacie ciekawych efektów dla tekstu, to polecam Waszej uwadze swoje pozostałe tutoriale z różnymi efektami dla tekstów.

Do czego dążymy:

game title effect final

Dziś korzystam z jednego zewnętrznego źródła, a mianowicie z fontu Boogaloo autorstwa Johna Vargasa Beltrána. Używam Photoshopa w wersji CS6, ale efekt powinien być możliwy do wykonania również we wcześniejszych wersjach.

Krok 1

Przy pomocy polecenia Plik > Nowy (File > New) tworzymy nowy dokument o wymiarach 1366x768px, rozdzielczość (Resolution) 72 piksele na cal, tryb kolorów (Color Mode): RGB. Na koniec nazywamy dowolnie nasz nowy dokument, ja użyłam nazwy game-title-effect. Wszystko jak na obrazku poniżej:

Krok 2

Tworzymy nową warstwę wypełnienia poprzez wybór menu Warstwa > Nowa warstwa wypełnienia > Jednolity kolor (Layer > New Fill Layer > Solid Color). Nazwij nową warstwę np. background-color. Kliknij ok.

W próbniku kolorów (Color Picker) wybieramy kolor o kodzie #ff872a.

Nasza nowa warstwa powinna pojawić się w panelu warstw…

… i w przestrzeni roboczej:

Krok 3

Chwytamy za narzędzie Tekstu Poziomego (Horizontal Type Tool), ustawiamy się na środku przestrzeni roboczej, klikamy i piszemy, co tylko chcemy – ja napisałam Game Title w dwóch wierszach.

Dla swojego tekstu ustawiam następujące parametry w panelu Typografia (Character):
Font to Boogaloo, wielkość 150pt, interlinia 150pt, kolor biały, wersaliki. Wszystko jak na obrazku poniżej:

I jeszcze wyśrodkowanie akapitu:

Krok 4

Teraz kilkamy dwukrotnie na warstwie z tekstem i ustalamy dla niej style (Layer Style):
Cień – tryb mieszania (Blend Mode) – Noramlny, kolor identyczny jak nasze tło #ff872a, kąt 90 stopni, odległość 10px, rozpiętość 100%, rozmiar 5px i kontur ustawiony na gaussian. Wszystko jak na obrazku poniżej:

Ustawiamy się na warstwie tekstu i klikamy Ctrl + G, żeby zamknąć nasz tekst w grupie i przypisać jej kolejny cień (w Photoshopie CC możemy mnożyć te same style z różnymi parametrami, w starszych wersjach musimy radzić sobie w inny sposób). Grupę możemy nazwać tak samo jak tekst.

Klikamy dwukrotnie na grupie i ustalamy dla niej style (Layer Style):
Cień – tryb mieszania (Blend Mode) – Noramlny, kolor identyczny jak nasze tło #ea1c10, kąt 90 stopni, odległość 3px, rozpiętość 0% i rozmiar 13px. Wszystko jak na obrazku poniżej:

Krok 5

Teraz jeszcze kilka smaczków. Na początek delikatne wypaczenie tekstu (Warped text). Klikamy w ikonkę…

… i ustawiamy następujące parametry: łuk (arc), wygięcie (bend) +5%

Krok 6

Powielmy naszą warstwę z tekstem poprzez przeciągnięcie jej na ikonkę nowej warstwy (Create New Layer) w panelu warstw.

W nowej warstwie tekstowej wpiszmy ! (wykrzyknik)…

… zwiększmy jego rozmiar do 300pt i obróćmy go lekko wciskając Ctrl + T o mniej więcej 10,5 stopnia w prawo. Ustawmy go po prawej stronie naszego tytułu i voilà :)

Efekt końcowy

Podziel się dobrocią!